Robert Dysell är planner. På PlannerFed. som han startade lyder inskriptionen: Commercial Creativity. For companies who can’t afford to market themselves by lowering their prices. Och det är lite så det är. The Account Planning Group (APG) definierar planning som följer:
Plannerns jobb är att söka efter insikter, ta fram strategi och inspirera den kreativa processen så att kommunikationen gör sitt jobb.
Gissa vad vi pratade om? Dagligdags hittar du Robert på ACNE Advertising där hans titel är Planning Director. Är du en så’n som älskar att lära dig nya saker rekommenderar jag dig varmt att följa hans twitterflöde. Det kommer intressanta länkar hela tiden.
Gillar du inlägget? Klicka på hjärtat (okopplat räkneverk) och hjälp mig sedan att sprida det till fler!
För att lyssna på #retpod rekommenderar jag att du pluggar in några hörlurar och tar dig till iTunes. Eller tar RSS-koden nedan för Android.
Jag vill lyssna på #retpod. Ta mig till iTunes!RSSJag vill ge förslag på gäst och mejlar dig nu!Det går även att lyssna här på bloggen. Välj ”play in new window” så får du ypperligt ljud.
Tipsar Camilla
Podcast: Play in new window | Download