Denna vecka är Günther Mårder, tidigare VD för Aktiespararna och numera sparekonom på Nordnet gäst i Retorikiska podden.
Günther leder tillsammans med Jan Dinkelspiel Sparpodden som har över 30 000 unika lyssnare varje vecka. Ja, han frågade mig om mitt sparande. Jag tänker att det är ofrånkomligt. Och sedan pratade vi podcast. Mårder lägger ut orden kring varför han tror att Sparpodden är så framgångsrik och drar även upp riktlinjer för vad han anser utgör grunden för vilken företagspodd som helst, även om du tillhandahåller rationella produkter. Första halvan upptas av metapoddandet. (Och Günther skulle väl inte vara Günther om han inte även tog med vad som är en dålig företagspodd. Så det får du också veta.)
Jag skulle å andra sidan inte vara jag om jag inte associerar till de kommunikativa aspekterna av allt som dyker upp. Så vi pratar bl.a. tonalitet, vad konsekvenserna av vald tonalitet kan bli och hur du kan agera smart så att du förhindrar det värsta en viss ton kan leda till.
Sist men absolut inte att missa tittar vi närmare på hur du på bästa sätt bygger upp medierelationer och ser till att du är den media ringer när de vill ha expertutlåtanden inom ditt område.
Mycket nöje,
önskar Camilla
Gillar du inlägget? Klicka på hjärtat (okopplat räkneverk) och hjälp mig sedan att sprida det till fler!
Gilla Retorikiska på Facebook!Följ Retorikiska på twitter!För att lyssna på #retpod rekommenderar jag att du pluggar in några hörlurar och tar dig till iTunes.
Jag vill lyssna på #retpod, ta mig till iTunes!Det går även att lyssna här på bloggen. Välj ”play in new window” så får du ypperligt ljud.
Tipsar Camilla
Podcast: Play in new window | Download