Retorik och teknik före du står framför kameran i livesändning.
Vi hjälper dig komma igång med den retoriska och tekniska biten.
Det spelar ingen roll vem du vill uppvigla eller uppmärksamma – marknaden, samhällsdebatten, kollegor m.fl. kommer i större utsträckning att ta in dina ord om de kan se och lyssna på dem än om de behöver läsa innantill. Vilken tur att kostnaderna för att producera och sprida video sjunker samtidigt som efterfrågan ökar.
Event, konferenser, seminarier, interna dragningar, intervjusamtal och pressträffar. Absolut. Och produktbeskrivningar, pressmeddelanden, utbildningsverksamhet samt att se och bekräfta människor omkring dig. Låt fantastin flöda, vi löser det. Också.
Behöver du argument till den som ska betala för kalaset? Håller du med om att en bild säger mer än tusen ord? I så fall säger en minuts video över 1,8 miljoner ord. 1,8 miljoner. Och här kommer det mest spännande – du tycker ändå att ett filmat budskap är lättare att ta emot än ett skrivet.
Inte nog med det, du har även lättare att komma ihåg ett budskap som är både visuellt och verbalt. Din hjärna kodar nämligen ord och bilder på olika sätt. Och sedan lagras de på olika ställen. Perfekt för dig som vill påverka.
Tio tongivande punkter.
1. Du får verktyg för att ta fram och bygga ditt framförande så att påverkan blir stark.
2. Du lär dig att kontrollera din publik och förbereda dem på vad som komma skall.
3. Du får verktyg för att jobba med din rösts pitch, frekvens och styrka.
4. Du får metoder att formulera dig så att rösten och kroppen följer orden. Och tvärtom.
5. Du lär dig hur du ska lägga upp det så att både du själv och din publik kommer ihåg vad du talar om.
6. Du får träna på att förmedla dina ord för publiken i rummet och digitalt via mikrofon.
7. Du får öva på kamerateknik både framför och bakom linsen.
8. Du får känna på att stå i strålkastarljuset och vara den som kastar ljus på andra.
9. Du får en överlevnadskurs i hur du effektivt nyttjar eventuella slides.
10. Och du tränar på knep att ta till för att få åhörarnas hjärnor att le även om du inte är Sveriges främsta stand-up-komiker.
Lekledare.
Kursen leds av två experter med mångårig erfarenhet inom området.
Camilla Eriksson, talskrivare, författare, retorisk coach och analytiker på Retorikiska arbetar med PR, kommunikationspsykologi och retorik. Som talskrivare har hon arbetat för politiker, näringsliv och media, bl.a. för TV-programmet ”Livet blir bättre” (TV3), hon skriver för Språktidningen och syns nu och då som retorisk analytiker i TV4:s Nyhetsmorgon. 2010 lämnade hon en av de stora PR-byråerna för att starta Retorikiska. Läs gärna mer på www.retorikiska.se/om.
Richard Gatarski har producerat såväl livesändningar från hundratals konferenser som traditionella videoprogram. Han är dessutom en synnerligen erfaren aktör på ”scenen”. Ett tag var Richard till och med en av Sveriges 10 mest efterfrågade talare. Det kan ha något att göra med hans akademiska avhandling och disputation i hur den digitala utvecklingen påverkar marknadsföringen. I vilket fall gör det honom unik när det gäller att balansera föreläsarens och videoproducentens behov för att åstadkomma en maximal tittarupplevelse. www.westreamu.se
Kursinformation.
Datum: 19 november 2014
Tid: 13.00-16.00
Plats: Stockholms innerstad, vi återkommer med lokal.
Pris: 2 950 kr + moms/person
Är ni fler än fyra personer på ditt företag/organisation som vill gå? Då kommer vi till er och sänker priset till 2 650 kr + moms/person.
Skynda boka chansen att få gå vår kurs i ”Så blir du smart och säker i webbtv” betavarianten till ett rabatterat pris. Antalet platser är starkt begränsat.
Ja, jag vill bli smartare och säkrare i webbtv!Härligt, vi ses den 19 november
Välkomnar Richard och Camilla
One Comment